Berbelanja dan Dapat Duit

Posted by Jiddun Toyyib | Friday, August 16, 2013 | , , , , , | 0 comments »

Salam Geng,

Tajuk macam gempak kan? Yalah anda berbelanja dan dapat duit lagi. Gini aku nak kongsikan bukan rahsia tapi maklumat..Camana korang boleh dapat RM900 sebulan?

Aku kalau simpan asb rm 12000 selama setahun boleh la dapat rm 900 tu. Itu pun jika dividen asb 7.5% kalu kurang tak dapatlah. Kalau aku simpan bank lain yang div kurang lagi banyak aku kena simpan.

Tapi aku boleh gak dapat 900 tu dengan belanja sebanyak rm1000 sebulan atau 12000 setahun bukan simpan tapi belanja 12000 setahun boleh dapat  900 tu. Ok korang ikut step gini

1) Korang mohon kad kredit maybank 2 card - akan dapat 1 amex dan 1 mc
2) Korang belanja guna amex sahaja setiap bulan rm 1000
   Cth :- Tesco (belanja dapor) - 550
             Shell (Minyak)           - 300
             TM ( bil )                   -   70
             TNB ( bil )                 -   80
              Total                          1000

 Ini cth sahaja korang boleh je belanja kat mana - mana pun yang penting guna amex jgn mc
3) Korang guna amex tu hari sabtu dan ahad sahaja. Tak mau hari lain. Kalu korang keta takdak minyak pun, tunggulah hari sabtu isi, kalau perlu guna motor dulu, jangan isi minyak keta hari lain, hari sabtu ahad sahaja. Bayar bil pun hari sabtu atau ahad, juga gi tesco hari sabtu atau ahad. Jadi pandai-pandai beli supaya cukup jangan takdak beras pulak.
4) Setiap bulan korang akan terima rebet rm 50 sebulan @ setahun rm 600
5) Korang akan dapat point 5000 sebulan @ setahun 60000 point
Point tu tukar pada baucer apa-apa baucer tesco ke dapat lagi rm 300
6) Rebet 600 + baucer 300 = 900
7) Korang dapat la 900 setahun dengan belanja 12000 setahun.
8) Pastikan belanja tu duit ada untuk belanja.Yalah duit untuk makan, minyak bil dan sebagainya. Tak masuk lain belanja.

Dengan cara ini aku boleh dapat rm 900 percuma setiap tahun tanpa perlu susah-susah pun. Cuma dari bayar cash bayar guna amex. Kalau aku guna cash aku tetap belanja 12000 gak setahun.

So gitulah keng kawan cara dapat RM900 secara percuma

 

0 comments