Salam 1Malaysia,

Sudah menjadi kebiasaan sekarang iaitu membuat panggilan melalui telefon bimbit anda untuk mendekati orang yang tersayang, rakan sekerja dan rakan-rakan. Walau bagaimanapun, bagi sesetengah orang, bayaran untuk membuat panggilan dengan menggunakan operator sepert DiGi, Maxis atau Celcom agak membebankan. Namun ianya kini tidak lagi mahal malah percuma. Thanks to android. Dengan adanya apss adroid kita boleh berjimat bila membuat panggilan dengan dengan peranti Android anda. Jika anda mempunyai sambungan internet, anda boleh membuat panggilan percuma di mana-mana sahaja di seluruh dunia dengan beberapa Android besar aplikasi panggilan telefon.
Terdapat banyak aplikasi yang boleh membolehkan anda untuk membuat panggilan telefon percuma. Berikut adalah senarai aplikasi Android yang boleh di muat turun pada peranti anda:
1. Viber
Panggilan percuma dengan Viber adalah sangat mudah untuk dibuat. Ia menawarkan panggilan berkualiti tinggi dengan 3G atau sambungan Wi-Fi, dan mempunyai skrin penuh setiap kali anda menerima panggilan Viber dan mesej teks. Malah, pemberitahuan membenarkan anda untuk bertindak balas walaupun tanpa membuka Viber Integrasi yang lebih ketat. Ia juga membolehkan anda untuk melihat log panggilan tetap dan mesej anda dalam tempoh Viber Tetapan lalai pendail, yang membolehkan anda menggunakan pendail Viber tidak semua panggilan telefon yang lain juga. Anda boleh menikmati yang menggunakan Viber dengan panggilan percuma dan teks walaupun dengan kawan anda yang adalah pengguna iPhone.
2. Fring
Dengan Fring, anda boleh menikmati panggilan video kumpulan dan persidangan VoIP secara percuma. Terdapat sebanyak empat orang yang boleh menyertai satu sidang video semua pada masa yang sama. Kualiti Video Dinamik fring (DVQ) teknologi menyediakan panggilan video yang lebih baik pada 3G, 4G dan sambungan Wi-Fi. Ini app telefon Android adalah kumpulan video pertama percuma memanggil aplikasi di dunia yang membolehkan anda memanggil Fring pengguna lain di negara-negara lain secara serentak. Dengan Fring, anda boleh menikmati audio terbaik dan kualiti video dengan kepuasan penuh. Fring adalah aplikasi percuma dari pasar Android.
3. Acrobits Softphone
Anda boleh menikmati panggilan telefon percuma menggunakan peranti Android anda jika anda mempunyai Wi-Fi atau sambungan 3G dengan Acrobits app. Ia tidak mempunyai perayauan dan caj-rangkaian, yang bermakna anda boleh menjimatkan kredit anda. Ia adalah intuitif dan mudah untuk mengkonfigurasi. Hanya perlu SIP anda dikonfigurasikan dan anda boleh membuat panggilan segera hanya dalam beberapa saat. Ia mempunyai antara muka suara Google yang licin dan mempunyai kualiti bunyi yang cemerlang.
4. Skype
Skype adalah salah satu yang paling terkenal di dunia VoIP pembekal. Ia adalah popular bagi perkhidmatan sembang video yang membolehkan anda teks, berbual dan membuat panggilan suara melalui sambungan Wi-Fi yang stabil. Apabila anda mula, hanya mewujudkan akaun Skype, muat naik gambar profil dan menambah lebih banyak butiran jika anda mahu. Anda boleh berhubung dengan rakan-rakan anda dengan serta-merta dapat menikmati satu sidang video yang baik. Malangnya, anda tidak boleh menghantar gambar atau fail anda dengan aplikasi Android ini. Panggilan dari Skype ke Skype adalah percuma, walaupun, jadi anda sebenarnya boleh menyimpan banyak. Jika anda ingin membuat panggilan ke mana-mana nombor talian tetap dan mudah alih, anda hanya boleh membeli kredit Skype tambahan. Anda akan dikenakan bayaran oleh minit bergantung kepada negara.
5. Tango suara dan Panggilan Video
Satu lagi aplikasi Android hebat yang membolehkan anda membuat suara percuma dan panggilan video adalah suara Tango. Anda boleh membuat panggilan percuma ke atas 3G, 4G, dan Wi-Fi sambungan kepada pengguna Tango mana-mana di dunia. Anda boleh mulakan dengan panggilan suara yang mudah, dan kemudian membuat panggilan video jika anda mahu berkongsi sesuatu dengan kawan anda. Suara tango adalah mesra pengguna, dan amat menyenangkan untuk digunakan. Malah, anda juga boleh mencapai pengguna iPhone Tango daripada peranti anda Android berkuasa.

0 comments