Pendapatan Pasif - Seronoknya kalau ada

Posted by Jiddun Toyyib | Saturday, April 14, 2012 | | 0 comments »

Salam 1Malaysia,

Selamat bercuti kawan-kawan semua. Seperti biasa, hari minggu inilah paling bahagia bagu pekerja seperti aku semua kerana masa nilah boleh dudk rileks tanpa perlu melakukan kerja. Bukan pemalas, tapai rasa nak rehat je.

Bayangkan kalau aku tanap buat apa-apa pun boleh dapat duit. Tidur duit, makan duit, melancong duit, pendek kata semua duit. Ya jika aku kerja sekarang untuk dapat duit, itu namanya pendapatan aktif, takdak kerja takdak gaji. Namun satu jenis pendapatan lagi ialah pendapatan pasif. Tak kerja da gaji he he.

Seronoknya kalau tanpa kerja boleh dapat gainih. Inilah yang ingin dicapai oleh aku sebenarnya. Tak kerja tapi dapat gaji, ade ke? Mungkin ya, mungkin tidak...so aku nak pikrlah pasal pendapatan pasif nie.. semua boleh google dul;u pasal pendapatan pasif ni

0 comments