Smartphone Android Dan Android App Inventor

Posted by Jiddun Toyyib | Tuesday, January 22, 2013 | , , | 0 comments »

Selepas kita melalui trend telefon bimbit TV dengan Piala Dunia FIFA, kita datang untuk merealisasikan berita semasa teknologi serta produk yang berbeza yang dibuat digunakan untuk telefon bimbit Android. Dalam langkah dengan New York Times dalam talian, bermula minggu ini, Google akan membekalkan Android biasa pelanggan mudah alih dengan peranti percuma yang membenarkan pengguna akhir untuk membangunkan program perisian yang berdasarkan hawa nafsu mereka sendiri.
Google makmal penyelidikan sekarang sebenarnya telah mencatatkan jenama produk baru yang dipanggil Android App Inventor (pencipta perisian Android). Atas sebab yang bermodul serta aplikasi graf isadministered dalam telefon pintar Android, individu yang benar-benar tidak mengenali kod sukar serta programing boleh mencipta perisian mereka sendiri.
Ia menyatakan bahawa peranti Google dipanggil sebagai Google Android App Inventor. Dalam tahun berlalu, Google mengekalkan menguji alat. Para ulama terutamanya sangat disasarkan. Serta komputer riba tidak adalah titik kritikal ulama yang termasuk dalam penilaian. Google mengumumkan bahawa faktor mengapa peranti telah dibentangkan adalah bahawa amanah awam dalam telefon bimbit lebih banyak daripada komputer desktop. Oleh itu, pelanggan biasa patut dibenarkan untuk membangunkan perisian sendiri.
Projektor pemimpin dan pakar komputer MIT, Harold Abelson, berkata, "Para pelanggan diandaikan menjadi penjana teknologi bersama pembeli melalui projek."
Sebagai Google menawarkan individu dengan peranti aplikasi membangun, keterbukaan teknologi moden Android akan menjadi lebih memuncak. Coders Malah lebih luar akan mendaftar dalam pasukan. Pelbagai dari Google, tepat menjaga prosedur untuk pengaturcara luar diserap kedai aplikasi iPhone.
Abelson menyatakan, "Kami melakukannya dengan syarat bahawa Android adalah satu seni bina terbuka." Beliau menegaskan bahawa peranti membangun terutamanya bertujuan untuk individu-individu yang sedikit. Prestasi peranti umum adalah asas hari ini. Kecekapan unggul akan mendapat banyak pelanggan pada satu ketika.
Peranti hanya relevan untuk telefon bimbit Android pada masa ini. Jika pengguna akhir mudah alih Android ingin membuat menggunakan ia, mereka benar-benar harus login pertama Gmail. Alat itu sendiri diasaskan mengenai operasi web. Pelanggan perlu memuat turun program dan menubuhkan ia dalam sistem komputer. Semasa menghasilkan program aplikasi, pengguna akhir perlu untuk menghubungkan mudah alih Android ke komputer yang mempunyai USB.
Pada masa ini, pembuat aplikasi Android telah memulakan kerja-kerja ujian ke atas ulama universiti yang memberi tumpuan bukan di dalam komputer. Banyak perisian kecil telah diwujudkan termasuk automatik SMS bertindak balas, mencari untuk kereta, kuiz serta gendang dalam talian.

0 comments